Konečně správný zálohovací software - Backup4all

28.10.2008 15:01

Nedávno jsem si řekl, že když mám externí harddisk přes USB, tak bych ho mohl krásně využít na zálohu dat. Ovšem netušil jsem, že bude takový problém najít software, vyhovující těmto požadavkům:

  • automatická záloha v určený čas
  • otevřený formát zálohy
  • nastavení konkrétních složek pro zálohu
  • incremental backup - záloha pouze změněných souborů od poslední zálohy

Vyzkoušel jsem postupně Norton Ghost 14, Paragon Drive Backup 9.0 Professional, Second Copy 7, Acronis True Image Home 2009 a Backup4all Pro. Poslední se nakonec stal vítězem.

U ostatních jsem měl vždy nějakou výhradu. Ghost neumožňoval inkrementální zálohu, Second Copy mi i přes nastavení inkrementální zálohy ukládal všechny soubory vždy znovu, u True Image nelze dodatečně změnit nastavení zálohy! U Ghost a True Image je navíc příšerně pomalé spouštění GUI a nutnost spuštěné celé robustní aplikace po dobu zapnutého počítače - naprosto zoufalé aplikace.

Backup4all

Backup4all mě zaujal velikostí instalačího souboru (10MB), svými možnostmi nastavení, které jsou opravdu famózní a po instalaci nevyžaduje restart.

Na zvolené úložné zařízení (USB flash, síť, FTP, CD/DVD, local/external hdd) ukládá zálohu ve formátu:

  • zip - nastavitelná úroveň komprimace, volitelně zaheslování s typem šifrování nebo rozdělení po určité velikosti

  • čistá kopie souborů 1:1 - mirror backup

Lze zvolit konkrétní složky, které se mají zálohovat. Můžete aplikovat filtr include/exlude na každou z nich nebo na všechny, a to podle:

  • jména souboru nebo složky (např. *.doc)
  • stáří souboru
  • velikosti souboru
  • atributu souboru (Archive, Hidden, ..)

Čtyři druhy typů zálohy - Full, Differential, Incremental, Mirror - popis.

Perfektní plánování spouštění zálohy. Samotná aplikace Backup4all nemusí běžet, jako jediný proces může běžet jen scheduler hlídající spuštění. Spuštění může být neviditelné (v daný čas se spustí zálohování přes command line a ihned skryje terminálové okno), nebo spustí GUI, abyste viděli průběh zálohy (procento + aktuálně zálohovaný soubor).

Závěr: Program, který jsem hledal. Mrzí mě jen neexistence Free verze. Pouze 30-ti denní plnohodnotné trial verze. Za Pro verzi obsahující uvedené fíčury ale dáte jen $50, což není tolik v porovnání s konkurenčními nedochůdčaty známých značek.

Přidat.eu záložku

—————

Zpět